Un nou studiu publicat vineri în JAMA Internal Medicine a constatat că ChatGPT ar putea avea de fapt destul succes în furnizarea de răspunsuri de înaltă calitate la întrebările pacienților într-o epocă în care medicii și asistentele sunt prea ocupate pentru a face acest lucru.
Cercetarea a evaluat două seturi de răspunsuri la întrebările pacienților:
- unul scris de medici,
- celălalt de ChatGPT.
Un grup de profesioniști din domeniul sănătății a stabilit că răspunsurile ChatGPT au fost semnificativ mai detaliate și mai empatice.
Sectorul asistenței medicale a fost notoriu de lent în adoptarea noilor tehnologii în trecut, dar cu siguranță nu a ignorat ChatGPT.
Liderii din domeniul sănătății încep deja să exploreze posibile cazuri de utilizare pentru ChatGPT, cum ar fi asistarea cu luarea de note clinice și generarea de întrebări ipotetice ale pacienților la care studenții la medicină pot răspunde.
Chiar săptămâna trecută, gigantul de software Epic a anunțat că va integra GPT-4, cea mai recentă versiune a modelului AI, în dosarul său de sănătate electronic.
Între timp, cercetătorii lucrează din greu pentru a măsura capacitatea ChatGPT de a ușura forța de muncă din asistența medicală și crizele de epuizare.
Studiul, condus de John Ayers, un cercetător în domeniul sănătății publice la Universitatea din California San Diego, a comparat două seturi de răspunsuri scrise la întrebările pacienților din lumea reală.
Întrebările pacienților au fost preluate de la Reddit's AskDocs , un subreddit cu aproximativ 452.000 de membri care pun întrebări medicale și primesc răspunsuri de la profesioniști medicali autorizați.
Ambele seturi de răspunsuri au fost evaluate de un grup de profesioniști din domeniul sănătății autorizați. Panelul a preferat răspunsurile ChatGPT în 79% din cazuri.
Mai mult de un sfert din răspunsurile medicilor au fost considerate ca fiind mai puțin acceptabile ca și calitate, în timp ce în cazul ChatGPT doar pentru 3% dintre răspunsuri au fost considerate mai puțin acceptabile ca și calitate.
De asemenea, panelul a evaluat răspunsurile ChatGPT ca fiind mai empatice. Aproape jumătate dintre răspunsurile modelului AI au fost clasificate ca fiind empatice, în timp ce doar 5% dintre răspunsurile medicilor au fost empatice.
Ar putea fi surprinzător că răspunsurile de la un model AI au ajuns să fie considerate mai empatice decât cele date de oameni, dar Ayers a spus că are sens când luați în considerare cât de presați sunt medicii dacă ne referim la timpul lor.
Deoarece ChatGPT nu are un program aglomerat și nu suferă de epuizare, este mai ușor pentru instrumentul AI să-și exprime empatia în răspunsurile sale.
De exemplu, când îi spui lui ChatGPT că te doare capul și că ai nevoie de sfaturi, primul lucru pe care îl face este să-ți exprime că îi pare rău că te simți așa.
Medicii au de obicei atât de multe de făcut încât uită acel pas, a subliniat Ayers.
Studiul a demonstrat că ChatGPT are un potențial semnificativ de a atenua povara masivă cu care se confruntă medicii în mesageria lor de e-mail, dar Ayers a susținut că cercetarea sa indică o capacitate și mai importantă pe care tehnologia ar putea-o avea prin puterea sa de a îmbunătăți rezultatele pacienților.
Cercetarea demonstrează că ChatGPT poate oferi răspunsuri mai rapide și mai detaliate la întrebările pacienților, așa că Ayers mizează că modelul AI poate stimula sănătatea pacienților, ajutându-i să-și gestioneze mai bine condițiile acasă.
„Vreau să subliniez potențialul de a îmbunătăți rezultatele pacienților. Acum, datele noastre nu vă spun deloc asta.
Datele noastre ne arată doar o cantitate extraordinară de promisiuni pentru utilizarea asistenților AI pentru a ajuta la gestionarea fluxurilor de lucru și a comunicării cu pacienții.
Bănuiesc că, dacă am face studiile clinice potrivite, în unele situații, ar putea îmbunătăți rezultatele. Poate mă înșel, dar trebuie să facem acele studii”, a declarat el.
Sursa: ChatGPT Outperforms Doctors In Answering Patient Messages, Study Shows - MedCity News
Adaugă comentariu