Economie

NEBUNIE: Prețuri impuse la benzină și la carburanți de o directivă specifică a UE!

NEBUNIE: Prețuri impuse la benzină și la carburanți de o directivă specifică a UE!

Noua directivă a UE acoperă acum și consumul pe scară largă de carburanți cu impact direct asupra prețului benzinei și carburanților.

Noua directivă europeană 959 din 2023 a Parlamentului și a Consiliului introduce o reformă importantă a sistemului ETS (Emission Trading System) care guvernează schimbul de certificate de emisii de CO2. 

Acest sistem reprezintă o piață care, din 2005, a permis companiilor din anumite sectoare energetice și industriale să obțină permisiunea de a emite poluanți prin achiziționarea acestor cote. 

Aceasta este o măsură care ar putea avea un impact mare asupra șoferilor. 

CE SE SCHIMBĂ CU NOUA DIRECTIVĂ EUROPEANĂ

Noua directivă se extinde la sectorul transportului maritim și introduce o nouă piață de emisii dedicată încălzirii casnice și transportului rutier

Companiile petroliere vor fi obligate să plătească pentru emisiile de CO2 generate în producția de combustibili, dar costul suplimentar va fi transferat inevitabil asupra prețului final al benzinei și motorinei. 

Sistemul va intra în vigoare în 2027, cu previziuni alarmante. Aceasta este o lovitură directă pentru șoferii europeni.

Primul pas în înțelegerea riscului este explicarea mecanismului de creditare CO2, care se bazează pe companiile care investesc în proiecte de protejare a mediului și de captare sau reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, obținând în schimb obligațiuni verzi sau acțiuni care sunt scoase în mod regulat la vânzare.

Aceste titluri sunt achiziționate de companii care, datorită activităților lor de producție, generează cantități mari de CO2 și, prin urmare, au o datorie la emisii. 

Achiziționarea și plata acestor credite în euro pe tonă de CO2 echilibrează emisia totală, permițând companiilor să continue să polueze.

În concluzie, marii poluatori nu-și vor reduce emisiile de CO2 ci vor plăti în continuare pentru a polua, iar costurile vor fi suportate apoi de consumatorul final!

Pentru prima dată se vorbește de consumatorul casnic, deci cota pe CO2 pentru cetățeanul de rând va deveni curând o realitate!

CUM SE MODIFICĂ PREȚURILE LA BENZINĂ ȘI LA COMBUSTIBIL?

Noua directivă a UE acoperă acum și consumul pe scară largă de combustibili. 

În mod formal, trebuie să fie implementat de statele membre și prevede unele măsuri de protecție pentru șoferi și pentru cele mai vulnerabile secțiuni ale societății, prin înființarea unui Fond pentru climatul social pentru intervenții care vizează stabilizarea prețurilor.

Măsurile avute în vedere sunt încă destul de generale, cum ar fi interdicția impusă furnizorilor de combustibil de a transfera mai mult de jumătate din costuri către consumatorii finali.

Într-un context de investiții financiare, ordinele de mărime sunt cele care contează mai mult decât procentele, care sunt destinate să crească rapid pe noua piață separată a creditelor pentru autotransport.

Instituțiile europene își propun să limiteze noul preț al cotelor de CO2 la maximum 45 de euro pe tonă, ceea ce echivalează cu un cost suplimentar de 10 cenți pe litru de benzină și 12 cenți pe litru de motorină

Privind evoluția prețurilor pe actuala piață ETS, se așteaptă scenarii îngrijorătoare. 

Licitațiile europene au înregistrat o creștere a prețului certificatelor de la 8,34 euro pe tonă în ianuarie 2018 la o medie de 86,17 euro așteptată pentru 2023 și 96,19 euro pentru 2024, potrivit unei analize efectuate de agenția Reuters. 

Prețurile medii pentru 2025 ajung la 104,84 euro pe tonă.

Potrivit proiecțiilor Agenției Internaționale pentru Energie, prețul cotelor pe noua piață va implica un număr mult mai mare de operatori decât sistemul actual, ceea ce va crește cererea și în consecință prețurile cotelor de vânzare, din cauza lipsei unui număr suficient de companii angajate în generarea lor prin proiecte de mediu care necesită timpi din ce în ce mai mari ca să fie făcute. 

Această creștere exponențială a cererii ar putea aduce prețul pe tonă de CO2 la 200 de euro, sau 53 de cenți pe litru de motorină și 47 de cenți pe litru de benzină

În consecință, dacă această creștere s-ar aplica prețurilor medii curente ale carburanților, benzina s-ar ridica la 2,288 euro pe litru, în timp ce motorina ar ajunge la 2,191 euro pe litru, fără taxe!

Nebunia verde a UE continuă și de data aceasta va fi lovitura finală pentru falimentarea noastră!

Sursa: www.businessonline.it

Adaugă comentariu

Trimite
Abonează-te gratuit la știrile săptămânii!

Declar că sunt de acord cu termenele de utilizare și politica de confidențialitate precum și că am citit informațiile care sunt solicitate în conformitate cu articolul 13 din GDPR (Regulamentul EU - 2016/679).