Știri Externe

Incendiile pornesc de la mașinile electrice. Armatorii și companiile de asigurări se revoltă

Incendiile pornesc de la mașinile electrice. Armatorii și companiile de asigurări se revoltă

Ultimul episod de acum câteva zile: ”Este imposibil de gestionat arderea bateriilor”.

Teroarea curge pe sârmă, dar de data asta mai bine spus cu vaporul. 

În timp ce Uniunea Europeană nu pare să dorească să dea înapoi de la decizia de a interzice construcția vehiculelor pe benzină și diesel din 2035, în întreaga lume se așterne o controversă care ar putea pune în pericol comerțul cu mașini electrice sau hibride în următorii ani. 

Dezastrul de pe Fremantle Highway, cargoul care a luat foc pe 25 iulie în largul coastei olandeze, transportând 4.000 de vehicule, dintre care 500 alimentate cu baterii, a redeschis o reflecție globală asupra transportului acestui tip de mașină, un risc foarte serios atât pentru siguranţa echipajelor cât şi pentru protecţia mediului.

Zona în care barca a luat foc este aproape de Insulele Wadden, o zonă care face parte din patrimoniul mondial UNESCO. 

Deja anul trecut, cazul Felicity Ace, o altă navă de marfă care a ars și s-a scufundat în largul Insulelor Azore, ridicase întrebarea. 

O întrebare parlamentară a europarlamentarului german Markus Buchheit, care solicita interzicerea mașinilor electrice, hibride și cu hidrogen de pe nave, a fost respinsă de UE.

Încă o dată, paza de coastă olandeză s-a deplasat cu prudență. Dar radioul olandez Rtl a publicat o înregistrare în care se aude un salvator spunând: „Incendiul a izbucnit în bateria unei mașini electrice”.

După scufundarea Felicity (la 10.000 de metri și care nu va face ușor de înțeles cauzele), norvegianul Havila Krystruten, care transportă pasageri și mărfuri, a decis să interzică transportul vehiculelor electrice. 

Potrivit CEO-ului companiei, Bent Martini, un incendiu la autovehicule „care funcționează pe benzină poate fi gestionat de sistemele și de echipajul de la bord”, în timp ce cele provocate de mașinile electrice au nevoie de ajutor extern! Astfel, este un risc pentru personalul de pe vas.

Unul dintre principalele pericole ale bateriilor litiu-ion este termic. Este un cu totul alt incendiu față de cele clasice: are loc o reacție în lanț și se aprinde întreaga baterie. 

Sunt reacții chimice pe care este imposibil să le sufoci cu spumă sau apă. Și cazurile sunt în creștere. 

În iunie 2015, Courage a suferit un incendiu în cală în timp ce se îndrepta din Germania către Regatul Unit. 

Pe 24 februarie 2017, a venit rândul Honor, pe drum din Southampton, Anglia, spre Baltimore, Maryland: și aici un motor de pornire ar fi provocat scurtcircuitul. 

Un incendiu a izbucnit pe Grimaldi Grande Europa pe 15 mai 2019. Grimaldi a emis un comunicat de presă în care solicita un control mai mare asupra bateriilor auto. Höegh Xiamen de la Grimaldi a luat foc în Jacksonville, Florida, pe 4 iunie 2020.

Compania de asigurări Allianz a abordat problema în raportul său anual regulat, semnat de căpitanul Rahul Khanna, Global Head of Maritime Consulting. 

Despăgubirile pentru accidente de acest tip sunt de milioane. Și companiile de asigurări trebuie să evalueze cum să se protejeze. 

La baza raportului se află o considerație simplă. Cursa pentru decarbonizare duce la o creștere a mărfurilor alimentate cu baterii, inclusiv a mașinilor. 

În ultimii 5 ani, 64 de nave au fost distruse de flăcări. Și 209 incendii de nave au fost raportate în 2022, cele mai multe într-un deceniu și cu 17% mai multe decât în ​​2021.

Piața globală a bateriilor litiu-ion este de așteptat să crească cu peste 30% anual din 2022 până în 2030, potrivit lui McKinsey. 

Aproape 10% din vânzările globale de mașini au fost electrice în 2021, de patru ori cota de piață în 2019.

Majoritatea navelor nu au o protecție adecvată împotriva incendiilor.

Randall Lund, de la Allianz Global Corporate, susține că:

„explozia cererii pentru aceste baterii inundă piața cu noi producători, ridicând întrebări legate de calitate. Am văzut multe incendii în care cauza s-a datorat funcționării defectuoase sau a bateriilor deteriorate”.

Sursa: laverita.info

Adaugă comentariu

Trimite
Abonează-te gratuit la știrile săptămânii!

Declar că sunt de acord cu termenele de utilizare și politica de confidențialitate precum și că am citit informațiile care sunt solicitate în conformitate cu articolul 13 din GDPR (Regulamentul EU - 2016/679).