Știri Externe

Microsoft se bazează pe inteligența artificială a ChatGPT pentru a provoca Google

Microsoft se bazează pe inteligența artificială a ChatGPT pentru a provoca Google

Zvonurile spun că Microsoft își va reînvia în curând motorul de căutare, aproape uitatul Bing. Pare normal ca Big Tech să simtă nevoia să relanseze un produs despre care se estimează că influențează doar 2,47% din piață, însă ceea ce este destul de neobișnuit este abordarea pe care se presupune că o adoptă Big Tech: utilizarea inteligenței artificiale care alimentează GPT pentru a crea un sistem fără precedent și extrem de competitiv.

La începutul lunilor noiembrie și decembrie, GPT și derivatele legate de el au inflamat viralitatea internetului și fanteziile transumaniste ale web-ului.

Generatorul de text este caracterizat și astăzi de neajunsuri mari, foarte mari, totuși potențialul care reiese din acesta este de o importanță considerabilă, în plus, Net a salutat ideea că proiectul a fost urmat de o companie care este percepută în mod obișnuit ca o organizație non-profit, OpenAI.

Adevărul, așa cum se întâmplă adesea, este mai complex. OpenAI are în cadrul său OpenAI LP, o companie care este bucuroasă să lucreze pentru a maximiza veniturile și care a primit în 2019 o investiție de aproximativ un miliard de dolari de la Microsoft.

În comunicatul de presă care notifică parteneriatul menționat mai sus, OpenAI și-a exprimat, așadar, intenția de a-și lega inteligența artificială de o licență și de a fi ales Big Tech ca aliat cheie.

În septembrie a anului următor, Microsoft a obținut utilizarea exclusivă a modelului de limbaj GPT-3, cel mai avansat instrument disponibil pentru OpenAI.

În orice caz, utilizatorii și pasionații pot interacționa cu interfața pusă la dispoziție de laboratorul de cercetare, însă compania fondată de Bill Gates a devenit singura capabilă să exploateze codul de programare.

Ipoteza conform căreia Microsoft este pe cale să-și exploateze privilegiile pentru a da un impuls lui Bing este orice altceva, dar nu exagerată, iar zvonurile adunate de The Information par într-adevăr de încredere.

Mai exact, Microsoft ar dori să integreze mecanica din spatele GPT până la sfârșitul lunii martie, în speranța de a uza avantajul de monopol al adversarului său de mult timp, Google.

Modul în care modelul lingvistic poate găsi spațiu în motorul de căutare trebuie încă înțeles. Presupunerea noastră este că, deși ambițiile lui Big Tech sunt înalte, introducerea efectivă a instrumentului va fi precaută și progresivă, dacă nu chiar extrem de pedepsită.

După cum s-a menționat deja, GPT nu este un produs finit, același CEO al OpenAI, Sam Altman, a explicat într-un tweet că „ChatGPT este extrem de limitat” și că impresia de măreție a performanței sale este „înșelătoare”.

„În acest moment, este o greșeală să te bazezi pe ChatGPT pentru orice sarcină importantă”, a concluzionat executivul.

{source}<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">ChatGPT is incredibly limited, but good enough at some things to create a misleading impression of greatness.<br><br>it&#39;s a mistake to be relying on it for anything important right now. it’s a preview of progress; we have lots of work to do on robustness and truthfulness.</p>&mdash; Sam Altman (@sama) <a href="https://twitter.com/sama/status/1601731295792414720?ref_src=twsrc%5Etfw">December 11, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>{/source}

Abordarea orientată spre frugalitate digitală este susținută și de Google însuși, care, în timp ce lucra în laboratoarele sale la un omolog GPT, GLaM, a dezvăluit CNBC în decembrie anul trecut că nu vrea să grăbească lucrurile, deoarece era îngrijorat de orice „daune reputaționale” care ar rezulta din punerea la lucru a unui instrument imperfect.

În comparație cu companiile tinere, adică OpenAI, Google consideră că are o imagine mai dificil de apărat în cazul unor pași greșiți spectaculoși și, prin urmare, preferă să adopte o abordare „conservatoare”.

Totuși, există o lectură ulterioară a faptelor: într-o perioadă istorico-politică în care agenții de publicitate și politicienii acordă maximă atenție prejudiciului social cauzat de dezinformare, orice eșec ar putea aprinde imediat atenția legiuitorilor, care ar putea deci, decide să intervină decisiv chiar înainte ca acest tip de inteligență artificială să poată fi rafinat corespunzător.

Un viitor departe de a fi de dorit pentru companiile care au avut mereu încredere în lentoarea birocrației pentru a acumula profituri.

Sursa: lindependente.online

Alte surse:

https://openai.com/blog/microsoft/

https://blogs.microsoft.com/blog/2020/09/22/microsoft-teams-up-with-openai-to-exclusively-license-gpt-3-language-model/

https://www.theinformation.com/articles/microsoft-and-openai-working-on-chatgpt-powered-bing-in-challenge-to-google

https://www.cnbc.com/2022/12/13/google-execs-warn-of-reputational-risk-with-chatgbt-like-tool.html

Adaugă comentariu

Trimite
Abonează-te gratuit la știrile săptămânii!

Declar că sunt de acord cu termenele de utilizare și politica de confidențialitate precum și că am citit informațiile care sunt solicitate în conformitate cu articolul 13 din GDPR (Regulamentul EU - 2016/679).