Știri Externe

Regatul Unit interzice publicitatea „verde” falsă a multinaționalelor petroliere

Regatul Unit interzice publicitatea „verde” falsă a multinaționalelor petroliere

Pentru a apăra consumatorii de reclamele ecologice care răspândesc dezinformări, Advertising Standards Authority (ASA), organizația de autoreglementare a industriei de publicitate din Regatul Unit, a decis să interzică publicarea unei campanii de publicitate în țară de către Shell, una dintre cele mai mari multinaționale ale lumii, care operează în sectoarele petrolului, energiei și petrochimice, deoarece este considerat că induce în eroare. 

Potrivit ASA, videoclipurile promoționale programate pentru online și TV, precum și panourile publicitare fizice planificate, nu pot fi publicate, deoarece sponsorizează exclusiv investițiile companiei în energie regenerabilă și cât de activ se implică în tranziția „verde” a Regatului Unit, fără însă a menționa toate activitățile poluante pe care le desfășoară în fiecare zi (și care astăzi reprezintă sursa de venit a multinaționalei).

Autoritatea pentru Standarde de Publicitate spune că, cu această atitudine, Shell se prezintă într-un mod netransparent față de consumator, încercând să ascundă ceea ce este cu adevărat în realitate!

Un colos care a produs un milion și jumătate de barili de petrol pe zi numai în primele trei luni ale anului 2023.

O decizie, cea a organizației, la care marii exponenți ai companiei au încercat să răspundă în principal în două moduri:

  • prin declararea că în realitate publicitatea nu a sponsorizat decât munca desfășurată de o companie subsidiară, Shell Energy UK, care se ocupă de electricitate,
  • și prin apelarea la bunul simț al consumatorilor. 

Potrivit multinaționalei, aceștia ar fi conștienți de impactul companiei asupra mediului și de legătura acesteia cu combustibilii fosili, „dar ceea ce mulți oameni nu știu este că investim masiv și în energie cu emisii reduse de carbon și chiar zero emisii, inclusiv construirea uneia dintre cele mai mari rețele publice de puncte de încărcare pentru vehicule electrice din Marea Britanie”.

Shell nu a fost singurul afectat de decizia ASA. În ultimele zile, aceasta din urmă a decis să blocheze și campaniile publicitare ale companiei spaniole Repsol, activă în aproape treizeci de țări din sectoarele petrolului și gazelor naturale, și ale Petronas, compania petrolieră de stat din Malaezia, practic din aceleași motive. 

Într-adevăr, toate reclamele vizate de organizație au fost oarecum găsite vinovate de evidențierea ambițiilor „verzi” ale companiilor petroliere, lăsând în același timp în umbră cifrele și informațiile despre emisiile lor de carbon.

În schimb, potrivit Advertising Standards Authority, consumatorii încearcă să se apropie din ce în ce mai mult de companiile care doresc să se distanțeze de combustibilii fosili, iar atunci când unul dintre aceștia îl face pe utilizator să creadă că așa este, atunci când nu este, înseamnă truc.

Motiv pentru care, în perioada martie-aprilie a acestui an, ASA a blocat și o campanie publicitară a Etihad Airways, compania aeriană națională a Emiratelor Arabe Unite, și una a companiei germane Lufthansa, ambele acuzate că au ascuns adevăratul impact asupra mediului pe care îl au zborurile acestora.

În restul Europei, pe tema greenwashing, denumire care identifică strategia de comunicare a anumitor companii, organizații sau instituții politice care vizează construirea unei imagini de sine înșelătoare, pozitivă, în ceea ce privește impactul asupra mediului, ceva pare să se miște.

Sursa: lindependente.online

Adaugă comentariu

Trimite
Abonează-te gratuit la știrile săptămânii!

Declar că sunt de acord cu termenele de utilizare și politica de confidențialitate precum și că am citit informațiile care sunt solicitate în conformitate cu articolul 13 din GDPR (Regulamentul EU - 2016/679).