Făcându-și ușor accesibil generatorul de imagini, compania OpenAI a desfășurat o strategie de marketing cu putere perturbatoare care a dezvăluit publicului larg și creditorilor potențialul imens al tehnologiilor de învățare automată.
Cu toate acestea, marea difuzare a instrumentelor similare a catalizat și atenția celor care percep că au fost nedreptățiți, financiar și în alt mod, de companiile specializate în domeniul inteligenței artificiale, care trebuie să își apere din ce în ce mai mult strategiile în sălile instanțelor de judecată.
Pe 13 ianuarie 2023, judecătorii din California au văzut începutul unei acțiuni colective în care trei ilustratori contestă mai multe companii de tehnologie pentru a păstra protecția valorii creative.
Kelly McKernan, Karla Ortiz și Sarah Andersen, autoarea celebrului „Sarah Scribbles”, trec pe partea acuzării, în timp ce Stable AI, Midjourney și DeviantArt, trei dintre cele mai cunoscute mărci din sector, răspund pentru strategiile lor.
Autorii se plâng de două probleme principale: că IA sunt capabile să genereze conținut mimând abuziv stilul personal al artiștilor și că arhivele de referință au fost rafinate folosind trucuri care încalcă drepturile de autor.
O instanță nu va recunoaște niciodată că o tehnică artistică poate fi protejată prin drepturi de autor, totuși este incontestabil că, companiile menționate și-au antrenat inteligența artificială respective prin ștergerea informațiilor de pe web, fără să-i pese prea mult de detaliile legale, etice și comerciale.
Mai multe date se traduc automat într-o rată mai mare de dezvoltare, astfel încât sondarea adecvată a imaginilor înghițite de mașini este adesea văzută mai mult ca o piedică decât un atu.
Rezultatul arată că nu este neobișnuit ca un generator să dea naștere unor lucrări ipotetic originale care copiază chiar și filigranul folosit pentru a proteja fotografiile stocate pe portalurile plătite.
Prin urmare, nu este surprinzător faptul că patru zile mai târziu, pe 17 ianuarie, GettyImage a anunțat că a inițiat proceduri judiciare la Curtea Supremă din Londra împotriva Stability AI, vinovat că a folosit resursele site-ului fără a plăti vreun premiu bănesc.
Deși este firesc să presupunem că furtul de imagini de la companii care fac din conținutul vizual principalul lor business este o acțiune care poate fi urmărită penal, contextul juridic al cazului specific se referă la o lume digitalizată încă neexplorată și extrem de tulbure.
În trecut, Perfect 10 v. Amazon făcuse tam-tam în acest sens, un caz în care Curtea de Apel a SUA a recunoscut Amazon și Google dreptul de a folosi gratuit imagini protejate prin drepturi de autor dacă acestea sunt folosite ca previzualizări ale conținutului paginilor celuilalt.
Potrivit opiniei judecătorilor, cei doi Big Tech ar fi transformat suficient conținutul pentru a dezvolta o imagine care poate fi considerată fără precedent, un precedent de reglementare care ar putea fi deci contestat în contextul AI.
În timp ce consilierii juridici se despart și se înghesuie pe cele două părți opuse ale bătăliei pentru protecția dreptului de autor, ordinea avocaților pare în schimb extrem de unită în a denunța cu furie mișcările DoNotPay, companie care decisese să promoveze vizibilitatea „robotului său avocat” încredințându-i contestarea unei amenzi pentru depășire de viteză.
Șmecheria s-ar fi dovedit, fără îndoială, interesantă, dar în Statele Unite o astfel de abordare ar fi fost considerată o practică juridică neautorizată, așa că directorul startup-ului, Joshua Browder, care a ajuns în centrul unei furtuni, a optat în cele din urmă să abandoneze proiectul, care probabil i-ar fi garantat o vizibilitate nedorită, dacă nu câțiva ani de închisoare.
Sursa: lindependente.online
Foto: mikemacmarketing
Adaugă comentariu