Știri Externe

Social media: 2023 va fi anul falsurilor profunde datorită progresului inteligenței artificiale

Social media: 2023 va fi anul falsurilor profunde datorită progresului inteligenței artificiale

Raportul anual privind tendințele social media pentru 2023 a fost publicat recent de Talkwalker, o platformă care monitorizează rețelele sociale și în special tendințele care le populează, în colaborare cu Khoros, expert în implicarea clienților, adică implicarea utilizatorilor online.

Raportul „De la intuiții la acțiune: cum să perturbați un consumator perturbator” prezice, printre diversele tendințe, creșterea conținuturilor generate de inteligența artificială: știrile false și deepfake-urile vor fi din ce în ce mai răspândite și confuze printre numeroasele conținuturi care sunt publicate online, se citește documentul.

Raportul, aflat la a opta ediție, se realizează printr-o monitorizare la nivel mondial a conversațiilor pe toate mediile, inclusiv site-uri web, rețele sociale, bloguri, forumuri până la comentariile individuale ale utilizatorilor, examinând perioada ianuarie-august 2022.

Analiza sentimentelor, adică tenorul diferitelor comentarii, se realizează cu o acuratețe medie de 90%, cu capacitatea de a detecta chiar sarcasmul și comentariile ironice.

„Ultimii ani au fost grei”, așa începe raportului.

„Ne-am confruntat cu o pandemie, blocaje, probleme de aprovizionare și acum ne confruntăm cu o criză a costului vieții.”

Acest lucru i-ar fi făcut pe utilizatori, conform platformei Talkwalker, mai pretențioși și mai volubili, punând în dificultate comunicarea mărcii, confuzie cu privire la cum să țină pasul cu această atitudine generală.

Dar, din nou conform raportului Talkwalker, 2023 va schimba toate acestea! Utilizatorii și mărcile se vor reconecta, iar acest lucru se va întâmpla și datorită consolidării unor tendințe pe social media.

Prima dintre aceste tendințe este dispariția cookie-urilor de la terți.

Talkwalker raportează că Google va trebui să găsească alternative cât mai curând posibil, deoarece cookie-urile de publicitate reprezintă un element de divizare între consumatori și mărci!

Primii sunt îngrijorați de lipsa de confidențialitate pe care o presupun, în timp ce 70% dintre agenții de publicitate consideră că publicitatea digitală este un întreg, și va da înapoi datorită înlăturării lor.

Una dintre soluțiile pentru companiile avansate, în acest raport, este să repare o relație cât mai individuală, construind liste de e-mail pentru a comunica direct cu consumatorii și încercând să promoveze relații autentice cu utilizatorii-clienți.

Al doilea element identificat în document este că 2023 va fi anul falsurilor profunde, adică al conținuturilor generate de inteligența artificială care, plecând de la imagini și videoclipuri reale, sunt capabile să recreeze, într-un mod extrem de fidel, caracteristicile și mișcările unui chip sau trup și să-i imite cu fidelitate vocea.

Rapperul american Kendrick Lamar, de exemplu, a folosit falsuri profunde în videoclipul pentru „The Heart Part 5”. Clipul a strâns până acum peste 41 de milioane de vizualizări, prezentând în același timp tehnologia unui public larg.

Cu toate acestea, falsurile profunde sunt adesea folosite pentru a răspândi știri false, cum ar fi discursurile plauzibile ale politicienilor sau experților.

Un raport Europol a evidențiat modul în care această tehnologie ar putea deveni chiar un instrument cheie pentru crima organizată!

Folosind software-ul disponibil comercial, utilizarea falsurilor profunde poate fi exploatată în infracțiuni grave, cum ar fi „escrocheria CEO”, manipularea probelor și producerea de non-pornografie consensuală.

Anul 2023 va fi caracterizat de o dezvoltare rapidă a tehnologiei pentru producerea de știri false, care va fi din ce în ce mai sofisticată în anul viitor, a explicat Francesco Turco, manager de marketing Italia al Talkwalker!

Deși utilizatorii cred că sunt din ce în ce mai capabili să recunoască știrile false pe web și rețelele sociale, mărcile, precum și rețelele sociale în sine, vor trebui să fie gata să acționeze rapid la solicitările consumatorilor care vor căuta și vor cere din ce în ce mai multă fiabilitate și credibilitate de la aceștia”.

În timp ce mențiunile și răspândirea de știri false sunt ușor în scădere, cele de falsuri profunde sunt în creștere, mai mult decât dublându-se din ianuarie 2022 până în august 2022.

Și analiza Talkwalker prezice o creștere în continuare în lunile următoare:

progresul inteligenței artificiale și disponibilitatea publică a bazelor de date, mari de imagini și videoclipuri, va asigura ca volumul și calitatea conținutului fals profund să prolifereze și mai ușor și rapid.

Și din nou, conform raportului Talkwalker, difuzarea lor va fi de așa natură încât să conducă la stabilirea unui adevărat „nou standard” pentru rețelele sociale.

În timp ce mărcile, celebritățile și chiar guvernele vor trebui să facă față consecințelor știrilor false răspândite de noile tehnologii, consumatorii vor fi, și sunt deja, din ce în ce mai atenți la veridicitatea propunerilor web, cerând să aibă încredere în conținutul cu care au de-a face.

Acest lucru a condus la predicția lui Talkwalker că în 2023 va exista o cerere mai mare de integritate și autenticitate din partea utilizatorilor diferitelor rețele sociale, la care mărcile și platformele însele vor trebui să se adapteze.

Dar este mult mai complex să prezicem cum se va întâmpla acest lucru.

Sursa: lindependente.online

Adaugă comentariu

Trimite
Abonează-te gratuit la știrile săptămânii!

Declar că sunt de acord cu termenele de utilizare și politica de confidențialitate precum și că am citit informațiile care sunt solicitate în conformitate cu articolul 13 din GDPR (Regulamentul EU - 2016/679).