Elon Musk l-a ales pe noul CEO al Twitter, generând o oarecare uimire în rândul celor care credeau că miliardarul extrovertit ar fi făcut din spațiul digital, cel puțin în principiu, ceva diferit de managementul anterior.
Cu excepția loviturilor la cap, cu care multimiliardarul ne-a obișnuit, Linda Yaccarino va juca cel mai înalt rol în Twitter.
Invitat obișnuit al Forumului Economic Mondial, care nu se opune cenzurii și curator pentru administrația Biden a unei reclame care invita cetățenii americani să se vaccineze împotriva Covid, numirea lui Yattarino îl aduce pe Musk aparent la o distanță stelară de promisiunile bombastice lansate la momentul achiziţionarea reţelei de socializare.
Cel al lui Yaccarino este un profil controversat, pe care îl vom analiza în rândurile următoare. O mică previzualizare? Deja șef al uneia dintre principalele multinaționale de comunicare din SUA, în 2021 a lucrat pentru administrația Biden pentru a crea o campanie de publicitate care să incite populația să se vaccineze împotriva Covid!
Twitter, achiziționată de Musk pentru 44 de miliarde de dolari anul trecut, a încetat să mai existe ca companie independentă și cotată public și acum face parte din X Corp, o companie fondată special de Musk în martie, la rândul său controlată de X Holding Corp, deținută și de oligarhul american.
„Sunt încântat să îi urez bun venit Lindei Yaccarino ca noul CEO al Twitter! @LindaYacc se va concentra în principal pe operațiunile de afaceri, în timp ce eu mă concentrez pe designul de produse și pe noile tehnologii.
Aștept cu nerăbdare să lucrez cu Linda pentru a transforma această platformă în X, aplicația pentru orice”, a scris Musk într-o postare din 12 mai.
În timp ce Yaccarino răspunde cu entuziasm:
„M-a inspirat multă vreme viziunea ta de a crea un viitor mai luminos. Sunt încântată să ajut să aduc această viziune pe Twitter și să transformăm împreună această afacere!”
Dar cine este Linda Yaccarino? Yaccarino, un newyorkez de origine italiană, a lucrat timp de doisprezece ani la NBCUniversal, o companie de mass-media și divertisment controlată de corporația Comcast, cel mai mare conglomerat multinațional de telecomunicații și media din SUA, deținând roluri de conducere în diviziile de publicitate și parteneriat ale companiei.
Ea a ajutat la supravegherea lansării NBCPeacock și a susținut modernizarea tehnologiilor de măsurare a reclamelor.
La NBCUniversal, Yaccarino a supravegheat 2.000 de lucrători angajați în aripa de publicitate a companiei, generând vânzări de mai multe miliarde de dolari din spații comerciale și publicitate!
Echipa sa a colaborat cu Apple News, BuzzFeed, Snapchat și Twitter, printre altele. După cum este scris în The Guardian, Linda Yaccarino, pentru stilul ei mătăsos, dar dur de negociere, este cunoscută în cercurile de publicitate sub numele de „Velvet Hammer”.
Linda Yaccarino a colaborat cu administrația Trump între 2018 și 2020, când a fost nominalizată de fostul președinte pentru a face parte din Consiliul prezidențial pentru sport, fitness și nutriție.
În 2021, însă, a colaborat cu administrația Biden pentru crearea și implementarea unei campanii publicitare care să încurajeze populația să se „vaccizeze” împotriva Covid-19, care l-a implicat chiar și pe Papa Francisc.
Yaccarino este, de asemenea, un „inițiat” al Forumului Economic Mondial (WEF), pe site- ul căruia putem citi despre faptul că a activat în „mai multe consilii de administrație pentru profit și non-profit, inclusiv Ascena Retail Group, Hulu, Ad Council, Open AP, Mobile Marketing Association, ACLD și The Female Quotient”.
La ultimul forum, desfășurat la Davos între 10 și 16 ianuarie 2023, Yaccarino a fost prezentă în calitate de președinte al Global Advertising and Partnerships al NBCUniversal.
În cadrul WEF, cel care va deveni noul CEO al Twitter, sau mai degrabă al X Corp, face parte din grupul de lucru pentru viitorul muncii.
Această alegerea a lui Yaccarino poate surprinde, având în vedere că Elon Musk a atacat în mod repetat WEF, comparându-l cu un „guvern mondial neales”.
Nu numai. Doar Linda Yaccarino îl atacase recent pe Musk în timpul unui interviu în aprilie trecut, sfătuindu-l, de asemenea, să nu mai scrie pe Twitter după trei dimineața.
În interviu două teme s-au împletit mai presus de toate: reclamele și libertatea de exprimare. Cele două probleme sunt doar aparent fără legătură, deoarece în realitate se intersectează într-un mod profund.
În primul rând, publicitatea și libertatea de exprimare/cenzură se intersectează la nivel economic legat de gestionarea spațiilor publicitare, big data și profilarea pentru publicitate țintită.
Celălalt nivel la care se împletesc cele două întrebări este mai degrabă de natură sociologică în care publicitatea și marketingul constituie acum legile nescrise ale fiecărei sfere ale societății, fără ca noi să ne dăm seama, cu mult dincolo de contextul pur consumerist.
Publicitatea este o narațiune formată din cuvinte, muzică și imagini care, pe lângă faptul că servesc la vânzarea unui produs, construiesc imaginarul social în cadrul căruia să se limiteze gândirea și, deci, și libertatea de exprimare, aplicând cenzura ori de câte ori se crede că aceasta interferează cu mesajul publicitar, cu narațiunea dominantă.
Publicitatea, persuasiunea, influența, este o putere fundamentală a societății moderne sau, în sensul lui Guy Debord, a „societății spectacolului”, și a fost conturată într-un mod exemplar pentru vremurile sale, de precursorul Vance Packard în celebra carte din 1958 The Hidden Persuaders (Persuașii ascunși).
Pe scurt, numirea lui Yaccarino îi va pune pe gânduri cu siguranță pe cei care credeau că odată cu achiziționarea Twitter de către Musk lucrurile ar fi luat o altă întorsătură.
Cel puțin pe hârtie, pe baza premiselor, noul CEO al Twitter, acum X Corp, Linda Yaccarino, reprezintă ceea ce oligarhul american a spus mereu că nu vrea să susțină și pentru care a decis să preia rețeaua de socializare.
Pagina noastră pe acest social media, Twitter, a început să fie deja cenzurată cu câteva săptămâni în urmă, pentru simplul fapt că postăm aceste articole!
Sursa: lindependente.online
Adaugă comentariu